RopsonPL, Daro2hola, obydwu wam polecam chipowanie. diesla zrobisz na okolice 170, a rskę na 210.
Ja kiedyś miałem porównanie z rolki z moim kolegą serii 1.9 tdi 130 km do 1.8t 150 km. Wiadomo, że z dołu dużo większy koks ma diesel, bez problemu odjeżdzałem 1.8 t. ale jakby pociągnął do maks obrotów to by mnie wziął ze startu. Jednak wole charakterystykę diesla na codzienną eksploatację. no i 6 biegów dużo przyjemniejsze w asz. 1.8 t ma spore obroty na 5 biegu, to mnie w 1.8 t drażniło jak jeździłem. Też by się 6 bieg przydał, krótszy niż w dieslu wiadomo, ale jednak. Nie rozumiem, dlaczego w rs nie wsadzali takiej skrzyni jak w odmaniach 180 km np. leona - 6 biegów. No plus taki, że lpg zapakujesz i taniej niż w tdi pojedziesz pewnie jak coś w benie. No i potencjał pójścia wysoko z mocą ten silnik ma spory.
tak obrazowo dla rolki, przyśpieszania w ruchu z danego biegu - Rska 180 koni ma 235 Nm moment przy około 2 tysie, czyli tyle mniej więcej co 1.9 tdi bxe (105 koni), po chipie pewnie będzie koło 300 Nm. W asz 130 ps 310 Nm w serii, a po chipie podejdzie pod 400 Nm.
Daro2hola,rób chipa, to się zbliżysz do tych parametrów bez problemu, a niutonem sporo przewyższysz, a to właśnie fajne w tdiku mocnym, że nie trzeba kręcić mocno. No ale co kto lubi, czy kręcić i mieć power większy w benie, czy pracować momentem w dieslu :wink:
ciężko porównać te silniki, bo charakterystyka zupełnie inna jest benzyny i diesla
Ja kiedyś miałem porównanie z rolki z moim kolegą serii 1.9 tdi 130 km do 1.8t 150 km. Wiadomo, że z dołu dużo większy koks ma diesel, bez problemu odjeżdzałem 1.8 t. ale jakby pociągnął do maks obrotów to by mnie wziął ze startu. Jednak wole charakterystykę diesla na codzienną eksploatację. no i 6 biegów dużo przyjemniejsze w asz. 1.8 t ma spore obroty na 5 biegu, to mnie w 1.8 t drażniło jak jeździłem. Też by się 6 bieg przydał, krótszy niż w dieslu wiadomo, ale jednak. Nie rozumiem, dlaczego w rs nie wsadzali takiej skrzyni jak w odmaniach 180 km np. leona - 6 biegów. No plus taki, że lpg zapakujesz i taniej niż w tdi pojedziesz pewnie jak coś w benie. No i potencjał pójścia wysoko z mocą ten silnik ma spory.
tak obrazowo dla rolki, przyśpieszania w ruchu z danego biegu - Rska 180 koni ma 235 Nm moment przy około 2 tysie, czyli tyle mniej więcej co 1.9 tdi bxe (105 koni), po chipie pewnie będzie koło 300 Nm. W asz 130 ps 310 Nm w serii, a po chipie podejdzie pod 400 Nm.
Daro2hola,rób chipa, to się zbliżysz do tych parametrów bez problemu, a niutonem sporo przewyższysz, a to właśnie fajne w tdiku mocnym, że nie trzeba kręcić mocno. No ale co kto lubi, czy kręcić i mieć power większy w benie, czy pracować momentem w dieslu :wink:
ciężko porównać te silniki, bo charakterystyka zupełnie inna jest benzyny i diesla
Komentarz